dimarts, 2 de juny de 2015

conversa pendent

Penúltima sessió del taller "Llegir per escriure" a l'Harmonia. La proposta d'aquesta setmana era escriure LA carta pendent. La companya Àngels Córcoles n'ha escrit una que tenia pendent amb la directora d'una sucursal bancària. I ens ha colpit. Perquè, com bé diu, "potser no sents culpa, però això no és un avantatge per a tu". 
Gràcies, Àngels, per compartir-la. 


Foto: Tax Credits


Conversa pendent amb la directora del banc

Hola, Esther,
T'he vingut a veure perquè sento la necessitat de dir-te unes quantes coses.
Mai m’hauria imaginat que la nostra relació hauria acabat als tribunals. Jo em pensava que eres una professional amb ètica i que hi havia uns límits que no hauries traspassat. Quina va ser la meva sorpresa quan em vaig adonar que el tracte cordial que tenies amb mi era una estratègia que tenia com a finalitat estafar-me.
Ja m'ho deia el meu pare, que dels bancs no me’n podia fiar, però arribar a aquest punt....
Em pregunto si t'has parat a pensar en les conseqüències d'obeir ordres. Tu has de guanyar-te la vida, però no a costa de fer mal als altres. No hi ha tanta diferència entre tu i jo. Les dues vivim de la nostra feina.
No sé si saps que el que fas t'ho fas. Aquesta és la Llei Universal del 3 vegades 3. El que fas als altres t'ho fas a tu i et retorna multiplicat per 9.
Potser no sents culpa, però això no és un avantatge per a tu. La culpa que no pots sentir et desconnecta de la teva essència i parla a través del teu cos. Em pregunto si aquell embaràs ectòpic pel qual et van haver d'esterilitzar hi té alguna cosa a veure. I si estàs desconnectada del que tu ets, estàs condemnada a una existència d'autòmat, on tothom farà de tu el que voldrà i tu no dirigiràs la teva vida.
A mi m'has creat un perjudici, que els tribunals han reparat en part, però a tu t'ho anirà tornant la vida sense que sàpigues que té a veure amb el que has anat sembrant.
Marxo perquè em penso que ja t'ho he dit tot. Espero que reflexionis i no tornis a fer amb ningú el que em vas fer a mi, i a d'altra gent corrent.
                                                                                                                            Àngels

1 comentari:

Leila ha dit...

Ostres, quina casualitat. El meu post d'avui (en realitat no és d'avui, però el tenia programat per avui...) es diu precisament "converses pendents".

Jo amb algun director de banc també en tinc alguna, de conversa pendent. Estic per llegir-li aquest text.