dimecres, 24 de juny de 2015

amb els llibres


buidar. Netejar. Seleccionar. Dues piles. Tres piles. Quatre piles. Dubte. Desfici. Llençar. No tornar a mirar si. No tornar a pensar si. No rellegir cap dedicatòria. No aturar-se en els pètals assecats entre les pàgines. No repassar amb el dit els passatges subratllats --saber que tu i jo hauríem doblegat les mateixes pàginesDecidir ràpid, sense clemència. Que en acabat et puguis sentir tan lleugera com la prestatgeria alliberada de gairebé la meitat del seu pes. 
És fàcil --tan fàcil-- amb els llibres.




3 comentaris:

Anònim ha dit...

És fàcil amb els llibres, no tant amb la vida.
És fàcil amb els pètals secs, no tant amb les flors blaves que perviuen en el pensament.
M'és fàcil saber que les pàgines que hauríes doblegat no era amb mi, malgrat podríem haver-ho fet, sinó hagués estat tan difícil. Aviat faràs net, també, de dibuixos malgirbats plens de tu i de mi.No sempre és tan fàcil buidar els prestatges.

Anònim ha dit...

Jo ara estic en el mateix procés. I no és gens fàcil. Però llençar mai, sinò cedir-los a biblioteques de barris o als ateneus a vendre'ls a llibres de vell, etc. Però mai llençar llibres! Tots porten un trosset del nostre "jo".

Anònim ha dit...

Aquest matí, unes flors blaves eren al teu menjador