dimarts, 16 de setembre de 2014

Conta-li coses





Conta-li coses, em va dir. Explica-li com t'ha anat el dia, parla-li del que vulguis. Com si estigués en coma, pensava jo, perquè sempre m'han dit que a les persones en coma se'ls ha de parlar com si poguessin sentir-te, com si hi fossin d'alguna manera. Conta-li coses, em va dir. Li conto coses. Li explico que aquell vespre els carrers feien olor de gessamí, que no he oblidat mai aquella conversa. Que ahir vaig mudar-me per anar al Liceu. Que no hi havia estat mai. Que em vaig posar un vestit negre cenyit i el penjoll i les arracades de color violeta que vaig estrenar el dia de l'homenatge al pare, a Ciutadella. I als canells, unes gotes d'essència de mandarina. Que em vaig pintar els ulls i em vaig pentinar els cabells amb la ratlla al costat, a l'estil francès. Li conto que escric una història que no és seva ni meva. Que és, i se m'emporta. Que he vist una posta de sol a les aigües de la Garona. Que dijous, a la Gran Via, la vaig trobar a faltar. Que la trobo a faltar tant sempre. 

Li parlo de tu. Dels arbres darrere dels vidres. De les muntanyes de Farrera. De la pell oberta aquests dies, com una ofrena. De l'enyor d'un bes, dels besos que es queden molts dies encara, dels missatges bonics. Del desig en canal.  


Conta-li coses, va dir-me. Conta-li coses.

5 comentaris:

Mps Landino ha dit...

I tu li contes de meravella, que sols la teva veu ja li diu un munt de coses.

mar ha dit...

i mentre contes, roman la vida…
i mentre ens contem, mantenim viva la poesia de viure...

Anònim ha dit...


*

conta-li coses,
que ella ets tu contant-ne.
conta-li coses
(i explica-li, si et sembla,
el que ni a tu no goses.)


conta-li coses,
ta veu és els ulls d'ella.
conta-li coses
(i explica-li, si et sembla,
allò que a mi no goses.)


*

Poeta per un dia ha dit...

Preciós. M'agrada molt com escrius i com descrius. Amb poques paraules transmet molt...

spark ha dit...

Conta-li...
Canta-li poesia...
Com jo.
Petons i bombolles.